Övervintrare?

Det finns fåglar som trotsar den svenska kylan och håller sig hemma. Blåmesen är en tättingart som inte rör sig några längre sträckor från sina häckningsområden. Vackra är de att se på och kul för en hobbyfotograf att de finns på nära håll, så att kommande vinterbilder inte bara handlar om snötäckt mark, snötäckta träd och istappar från taken.
 
 
Hur vacker blåmesen än är, så hoppas jag denna vinter kunna föreviga en av mina två drömbilder, som hittills bara stannat vid drömmar.
 
En magnifik örn på relativt nära håll är den ena. En domherre fotograferad framför kulissen av nyfallen snö är den andra.


Kommentarer
Lasse Jansson

Den där domherrebilden är du inte ensam om att drömma om! :-)

Jag gillar blåmesar. Mycket. Tuffingar som står pall när vinterns kärva kyla gör sig påmind. Och trots att de är mindre än många andra fåglar vid fågelborden så ger den inte upp något utrymme i onödan. Vilket påminner mig om att jag kanske ska fylla upp fågelborden snart.

Svar: Så du har lyckan att ha fågelbord i närheten. Här i centrala Nyköping får man gå långt för att hitta dem och gör man väl det finns de i privata trädgårdar där man inte gärna vill smyga omkring med kamera.
Stefan

2014-10-31 @ 19:46:51
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0