Det lynniga vädret

Det är svårt att lita på sommarens väder. Ena stunden sol, nästa mörka skyar och så lite skurar på det.
 
Onsdagen de 22:a började i moll, men slutade i dur. Hur planerar man en dag som denna? Inte alls är mitt svar, man är spontan.
 
Frugan jobbade, så jag var tvungen att fördriva dagen på egen hand. Därför tog jag kameran på axeln och parkerade röven på en bänk på Stora torget, men först gick jag "gågatan" upp genom stan.
 
 
Att tillåta biltrafik på den nyanlagda gågatan är väl knappast politikernas bästa beslut.
 
Onsdagar innebär torgdag och därför var det lite extra liv och rörelse. Här följer en kort studie av det som var.
 
 
Längre ned på gatan hade man en internationell matmarknad. Snacka om dofter. Korvar, ostar, frukter, kryddor, oljor, pasta och mat som lagades över öppen eld. Det rann i mun, men jag nöjde mig ändå med att köpa några hekto calabrese, en mycket kryddstark salami från Italien.
 
 
Med en tilltagande hunger bar det ned till Tovastugan för lite fish & chips och ett par öl.
 
Ett par timmar hemma, sedan sken solen upp och jag bestämde med frugan att vi skulle ses nere vid hamnen för en fika. Onsdagar innebär att Nyköpings automobilsällskap har sin traditionella träff. Kvällens tema var japanskt, kanske inte det mest lockande temat, men det allt finare vädret drog mycket folk till både uppställningen och restaurangerna.
 
 
Nu ska det sägas att det inte bara fanns japanska bilar att skåda. Visserligen på uppställningsplatsen, men på parkeringen trängdes fordon från flertalet länder, såväl stora som små, gamla som nya, familjeåk som glidare.
 
Som vanligt var det svårt att fotografera bilar i sin helhet när allt fler trängdes för en närmare titt. Det blev därför mycket detaljer...som det brukar bli.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0