Instagram

Länge var jag skeptisk till Instagram. Jag hade ju min blogg och visade upp bilder med tillbehörande berättelser på den.
 
Jag lät mig till slut övertalas och nu har jag ett Instagramkonto ni kan följs via knappen till vänster. Instagram kan inte och kommer inte att kunna ersätta denna blogg. Utrymmet för att berätta historien bakom bilderna räcker inte till och kvalitén på bilderna från en mobilkamera kan aldrig ersätta systemkameran.
 
Dock är Instagram ett bra och trevligt komplement, inte minst när man inte vill släpa med sig kameran överallt. Sanning å säga har jag också fler besökare på Instagram än här på bloggen. Responsen ifråga om kommentarer är också större där än här. Dessutom har besökare från hela Sverige och avlägsna länder som USA och Australien gillat och kommenterat mina Instagram-bilder och inte minst...fler har hittat hit via mitt Instagram-konto.
 
Fler besökare här vore självklart trevligt och inte minst vore fler kommentarer välkomna, så skriv och tipsa...
 
De här bilderna från mitt Instagram-konto tillhör väl de som kommenterats och gillats mest...än så länge.
 
   
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Jag ska inte ta till överord men jag gillar verkligen Instagram. När det kommer till berättelser bakom bilderna på Instagram tycker jag National Geographic, @natgeo, är ett föredöme då de kan skriva mycket om sina bilder för att förklara utsatta djurarters läge, eller tuffa mänskliga situationer runt om på vårt jordklot.

Jag använder ett litet program på min stationära dator för att publicera bilder den vägen. Det heter Gramblr. Då kan jag emellanåt få ut sportbilder som jag tagit med systemkamerorna. Programmet funkar ganska dåligt men löser problemet. Annars är de spontana mobilbilderna en rolig utmaning att få till med Instagram-appens filter.

Själv är jag helt usel på att hashtagga mina bilder. Och jag har ingen riktig strategi vad gäller publicering på Instagramkontot. Många följer mig p.g.a. mina lokala sportbilder men sedan skrämmer jag nog bort en del genom att blanda naturbilder, familjebilder och resebilder på samma konto...

Du verkar ha det fantastiskt i Skottland att döma av bilderna på Instagram just nu. Nu tycker jag även att de bilder du visar här i detta blogginlägg är exempel på mycket vackra vyer i vår "egen" lilla stad!

Svar: Det är alltid bra att variera utbudet. Det vissa ogillar, gillar andra och vise versa. Att hashtagga drar definitivt nya besökare.
Stefan

2015-08-08 @ 11:55:19
URL: http://lassesfoto.blogspot.com
Jimmy

Du nämnde idén om Instagram för mig för nån månad sedan och jag börjar inse fördelarna, har börjat följa ett antal i bekantskapskretsen. Dock så måste nog steg ett bli att skaffa en modern telefon som fungerar för ändamålet, min nuvarande telefon är från "medeltiden" som en av ungarna på hockeyskolan jag deltog i under veckan beskrev den.
Men så småningom så...

Svar: Är möjligen någon av dessa bekanta någon som också jag är bekant med och kan följa?
Stefan

2015-08-09 @ 20:49:41
URL: http://www.kontraster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0