Tema svenskt

Automobilsällskapets traditionella onsdagsträffar i Nyköpings hamn fortsätter. Temat under en mycket blåsig gårdagskväll var "Svenskt".
 
 
Jag var själv stolt ägare till ett antal SAAB-modeller i min ungdom, så visst doftade det lite nostalgi blandat med matoset från restaurangerna. Efter en god glass intagen i lä så bar det av ut i folkvimlet och bland bilar av både nyare och äldre modeller.
 
 
Det är inte enkelt att fånga bilar när folk trängs kring dem, så fokuset låg denna kväll på detaljer. Nu var kvällen blåsig och inte särskilt skön, så besöket blev ganska kort. Några "intressanta" detaljer hanns dock med.
 
De svenska modellerna på hamnplan...
 
 
...och de utländska på grusparkeringen.
 
 
Det är notabelt hur det skiljer i omsorg av de gamla bilmodellerna. Vissa är välskötta och polerade så lacken nästan bländar, andra är matta i färgen och rostiga...men det är väl så det ska vara när nostalgin är viktigare är framförandet.
 
Plötsligt....kliver Lemmy fram bland bilarna....eller kanske inte...
 
 
...och bland bilarna ser jag en bekant äldre herre som intresserar sig för något. Är det flugor som fastnat i lacken, är mannen bara trött och lutar sig mot karossen för att vila eller är det "kontrasterna" i lacken som tilldrar sig hans nyfikenhet?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0