Vikingafighten

Drakbåtspaddlingar var en populär tilldragelse i Sverige för några år sedan, så också i Nyköping. Jag var själv med vid tre tillfällen med blandat resultat, ibland i vanlig klädsel, ibland utklädd till både stjärngosse och raggare.
 
Som så mycket annat tappade tävlingen i intresse och dog så småningom ut. I torsdags arrangerades något som kanske kan bli en ny tradition, Vikingafighten, arrangerad av Nyköpings forspaddlare.
 
 
30 lag var anmälda och tävlingen avgjordes inte i kanotstadion som falet var under drakbåtstävlingarna, utan i den mer publikvänliga hamnbassängen. 
 
Här bjöds på mycket glädje, mycket skratt, mycket lek och en del mat som tävlande företag höll med. Segrande lag blev Nyköpings eget hockeylag, Gripen, som säkert roades på efterfesten i en av hamnens restauranger.
 
Ja, mitt företag var inte anmält, så jag satt jämte och tog några kort och....några öl på en av uteserveringarna tillsammans med några vänner.
 
En liten reflexion av tävlingen...
 
 
    
 
  
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0