På väg från....

....hamnen.
 
I förra blogginlägget visade jag bilder på min väg till hamnen denna frostbitna morgon.
 
Här är bilderna när jag lite småfrusen vandrade hemåt igen. Nu blev det inte raka vägen som planerat, ty det var svårt att slita sig från det fantastiska ljus som uppenbarade sig. Det är förstå lite svårt att med kamerans hjälp beskriva den verklighet som föreligger. Proffsen kan, men inte amatören Stefan.
 
Lite känsla av denna kalla, men vackra morgon, kanske man ändå får när man tittar på det som åstadkoms med kamerans olika inställningar.
 
Hamnen är ett givet mål en dag som denna, förresten under de flesta fotosejourer, och en annat given favorit är området kring slottet.
 
 
 
Spåren efter några dagars försmak av kommande vinter syntes både här och där och i olika skepnad.
 
 
 
 
 
Morgonljuset som uppenbarade sig var magiskt. Vände man sig mot solen och riktade kameran mot Silohuset med "rätt" inställningar kunde man fånga siluetter av det nya bostadsområdet framför en orangefärgad himmel.
 
 
Vände man sig sedan från solen och ändrade lite på kamerans inställningar, så gick att nästan fånga det fantastiska ljus som spred sig över området...men bara nästan.
 
 
 
 
 
Nya kameror i all ära, men det är ändå det man ser med blotta ögat som bäst återger verkligheten som den ser ut. Hoppas ändå ni kan leva er in i det som naturen kan erbjuda flanörer och fotografer. Om inte råder jag er att själva kliva upp innan frukost och ta en promenad i både kända och okända marker. Ni anar inte hur vårdande det är för både kropp och själ.
 
Till nästa blogginlägg. Bye-bye!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0